Nieuw in Carefriend: Prikbord met belangrijke mededelingen

Tot dusver was er nog geen plek binnen Carefriend om informatie vanuit de organisatie integraal te delen met medewerkers, cliënten en (of) contactpersonen. Tot nu!
Door gebruik van het nieuwe Careblock ‘Prikbord’ kunnen belanghebbenden snel op de hoogte worden gebracht van belangrijke mededelingen, eventueel voorzien van een bijlage. Binnen een locatie, een team of organisatie breed.

Het prikbord kan namelijk worden gebruikt op module- en op domeinniveau (bijv. binnen het gecreëerde dossier van een locatie of team). Bovendien kan het Careblock -op moduleniveau- ook beschikbaar worden gesteld in het cliënt- en contactpersonenportaal. Op het prikbord worden notities getoond die belangrijk zijn voor (specifieke personen binnen) de organisatie. Nieuwsberichten kunnen hierdoor actueel en transparant gedeeld worden met alle cliënten en contactpersonen.

Iedere notitie wordt als ‘kaart’ weergegeven. U ziet in één oogopslag waar de notitie over gaat en of er reacties zijn gegeven op een notitie. Een notitie wordt gekenmerkt door één van de volgende categorieën:

  • Bijeenkomst (kalender-icoontje)
  • Nieuwsbericht (krant-icoontje)
  • Mededeling (megafoon-icoontje)
  • Idee (lamp-icoontje)
  • Vraag (vraagteken-icoontje)
  • To do (pijl icoontje)

Daarbij is het mogelijk om zelf categorieën toe te voegen.

Bij het delen van een notitie kunt u aangeven of de notitie gedeeld moet worden met:

  • Alle personen die de ingelogde gebruiker mag zien
  • Alle teams die de ingelogde gebruiker mag zien
  • Alle locaties die de ingelogde gebruiker mag zien
  • De gehele organisatie per type persoon, oftewel aan alle cliënten of aan alle contactpersonen
  • (Een aantal) specifieke personen binnen de organisatie
  • Een organisatorische eenheid (onderaannemer), indien het een notitie vanuit een loket betreft en zo ja, welke. U kunt hierbij meerdere onderaannemers selecteren.

Let wel, alle medewerkers van die betreffende onderaannemers kunnen de notitie dan lezen, aangezien er geen specificatie kan plaatsvinden op medewerkersniveau in verband met privacy doeleinden.

Het is mogelijk om bestanden toe te voegen aan een notitie, bijvoorbeeld een PDF-document. Via het invulveld ‘Hoe moeten medewerkers van deze notitie op de hoogte worden gebracht?’ kan de auteur aangeven of er een notificatie van de notitie verstuurd moet worden via het hoofdmenu, per e-mail of beide.

  • Er kan een notificatie verstuurd worden naar alle medewerkers die in de doelgroep horen (voorbeeld: op basis van team-/locatiekoppeling krijgen enkel medewerkers met een actuele koppeling een notificatie)
  • Cliënten en contactpersonen kunnen nog geen notificaties ontvangen (mail). Dit wordt pas geïmplementeerd zodra cliënten en contactpersonen ook toegang hebben tot het Careblock ‘Overzicht notificaties’ (ander RFC)
  • Medewerkers van een organisatorische eenheid (onderaannemer) kunnen nog geen notificaties ontvangen van een notitie verstuurd door het loket (niet mogelijk op basis van privacy)

Tot slot kunnen gebruikers reageren op een individuele notitie en hierbij de eerder verstuurde reacties van andere gebruikers inzien.

Leave a Reply

Your email address will not be published.